2013-09-02

Vad är det han vill?

Sedan vi grävde upp häcken har jag funderat vad vi skulle sätta dit istället. Har försökt bollat med Mannen men intresset har varit lika med noll. Har försökt föreslå träd och bambugräs och bambubuskar. Men nej. Inget har funkat. Och när jag bett honom kolla på bilder iaf f att se hur träden och växterna ser ut har det fått ett svalt mottagande. Om man vill vara snäll. Så för ngn vecka sedan kom en kompis hem och gav olika förslag på vad jag kunde plantera. Hon är väldigt intresserad av trädgård och duktig. Jag bestämde att hennes förslag verkade bra. Igår bestämde jag också var en bra dag att åka och handla lite växter på. Så jag sa till Mannen att nu blev det så här eftersom han ändå inte verkade bry sig. Mmmm. sa Mannen och pustade vidare på sin motocross. Handlade hälften av det jag skulle och planterade när killarna körde cross. Försökte få lite feedback när de kom hem med: Visst blev det fint?! Fick ett mmmm-ande tillbaka. Så döm av min förvåning när Mannen imorse sa: Vad fint det blev här! Det kommer bli jättebra!
Vad vill du sa jag. Varför fjäskar du helt plötsligt?  Vaddå???! sa Mannen.
5 minuter senare ville han prata om Gotland. Närmare bestämt Gotland Grand National. En lerig motocross-tävling som inte bara kostar asmycket utan även kommer ta grymt mkt tid varje helg fram t november. Visste väl det. Efter snart 18 år tillsammans hade inte hans växtintresse plötsligt vaknat. Det var bara det gamla vanliga. Jakten på ngt nytt mål att hetsträna till.

1 kommentar:

Sus sa...

Haha, smart =)

Och fint blev det!