2013-09-30

Tänk vilken jävla tur jag har

Som har sånt bra schema som gör att jag slipper hämta mest och får börja sent (kl10) på måndagar. 
Tänk vilken lycka att alla mornar utom 1 få se till så att barnen kommer till skolan. Vilken jävla tur. Att varje morgon få tjata upp dem ur sängen. Vilken tur att varje morgon få tjata dem till frukosten! och att sedan få stå och fysiskt ta på dem kläderna samtidigt som jag står och styr dem handgripligen så att de ska gå åt rätt håll(mot dörren) för annars glömmer de det. Vilken jävla tur jag har som hela tiden varje morgon måste tjata dem ut genom dörren mot bilen. Jag känner verkligen hur jag är en vinnare i detta vardagens spel. Och tänk vilken tur jag har som börjar kl 10 på måndagar. Som efter jag äntligen fått dem till skolan har hela 30 minuter på mig för egen tid. 30 minuter att duscha och fixa i ordning mig. Fy fan vilken tur! Och sedan är det extra jävla bra att börja 10 för att det är ju så sjukt enkelt att få plats på pendlarparkeringen. Den som kl 08.10 är full. Vilken jävla tur jag har. Ett riktigt jävla lyxschema. Det är verkligen så jag känner när jag efter tvingats åka och parkera på den andra parkeringen ser hur mitt tåg glider in på perrongen. Och inser att jag kommer missa det. Med 1 minut. Då tycker jag verkligen jag har ett glidarschema. Jag känner mig verkligen som en vinnare just nu. När jag står med tårar i ögonen på perrongen och väntar på nästa tåg och inser att jag kommer bli sen till jobbet och till mitt första jobb. Det är skön känsla i hela kroppen att ha ett sådant turigt lyxigt schema. Bra start på veckan liksom. Men jag har tur jag. 

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

känner igen känslan... Kram

Anonym sa...

Åh Anna! ❤ /A