2013-09-25

Ska vi ta det här med registret?

Det är så fruktansvärt att polisen har listor där enda kvalifikationen för att hamna där är att man tillhör en folkgrupp. Man behöver inte ha gjort ngt kriminellt. Bara råka ha en mamma eller pappa som är rom. Alltså det är så vidrigt. 4000 har Skånepolisen i sitt register. 1000 av dem är barn. Barn som inte gjort ngt kriminellt.  Små oskyldiga barn. Som redan samma ögonblick de födds inte är lika värd inför lagen som alla andra. Jag förstår inte att detta händer idag. Att ngn hyfsat hög chef godkänt detta. Fattar ni hur det skulle vara? Att jag och mina barn hamnar i ett register bara för jag kommer fr Latinamerika tex. Fattar ni hur kränkande det skulle vara? Att känna att samhället inte tror på mig. Att känna att inte ha förtroende av myndigheter. Vidrigt. Jag hoppas det rensas upp ordentligt hos polisen generellt men i synnerhet hos Skånepolisen. Skäms på er!

Inga kommentarer: