2013-07-31

Inredning

Jag önskar verkligen att jag hade känsla och energi f att inreda huset bättre. Nu i sommar har jag besökt hem som är SÅ fina. Ljusa, vackra och så smakfulla. Då har jag längtat efter att ha det intresset. Att tycka det är kul. Att köpa inredningstidningar och planera rum. Att även ha samma känsla utomhus t altanen och rabatter... Att kunna som en av mina bästa vänner, gå på loppis och bara VETA vad som passar hemma. Att kunna blanda nytt med gammalt. Men så vet jag. Att när skulle jag hinna det när allt rullar igång igen? Dagar då jag knappt orkar laga middag. Dagar då mörkret faller innan jag ens sett det? Då vill jag bara kortpyssla som mest. Eller Zumba. Kolla på tv/nätserier. Vissa har det. Andra inte. Så är det bara. Och på detta område är jag helt rudis. Oavsett mina dåliga inredningsskills så var jag urtrött på vår gamla fula trasiga röda matta som vi haft i över 8 år. Så igår drog jag med Mannen och barnen t Ikea och köpte lampa, matta och nya kuddöverdrag. Det blev faktiskt som ett nytt rum. En helt annan harmoni. MEN kostsamt då en massa fula stora ljudgrejer plockades bort och nu MÅSTE ersättas av små snygga och således jävligt dyra ljudgrejer... Men men. Man ska ju leva när man lever...

1 kommentar:

KaosJenny sa...

JAg är också rätt ointresserad och på sätt och vis (närj ag förlikade mej med det) så är det skönt. Jag funderar på massor av saker men inte matchning i vardagsrummet och jag tror att jag vinner både tid och pengar på det. Jag stödjer UNICF istället ;-)... Kram