2013-07-01

Almedalen

Idag är det SD:s dag i Almedalen. Det kommer även vara den dagen Svenskarnas Parti är i Visby. Jag funderar, borde jag dyka upp i ren protest mot deras skitåsikter? Höra på vad Åkesson säger kl 19 ikväll? Men så har jag ju barnen med mig. Om det av någon anledning blir hotfullt är det inte så trevligt att de är med.
Det räckte att jag åkte på samma båt som delar av SD-toppen igår för att jag skull känna ett stort obehag när de i grupper drog omkring på båten. De bytte tom sida att gå på när de såg mig. 
Jag vill gå, men ska jag? Bör jag?

1 kommentar:

Bina sa...

Inte med kidsen i alla fall, så tänker jag med.

Finns det ngn organiserad demonstration med ngn vettig organisation så gå på den kanske.

Förstod att de drog med sig en hoper högerextremister från övriga Europa, de lär ju vara där, de är inte trevliga. Jag skulle kanske gå dit och kolla, men om det verkar otrevligt eller otryggt skulle jag gå därifrån.