2013-02-07

Zumba mot hamburgare

Idag såg det ut att kunna vara dagen då jag kunde köra ett Zumba-pass till kvällsmaten. Men icke. Två jobb på raden blev det istället. Jävligt irriterande, men sånt är livet. Så ungefär när Zumba-passet började så sladdade jag in på McDonalds i Östberga och köpte två cheesburgare. Därför körde jag ett snabbpass styrke nu vid skrivbordet ist. 3 övningar i 21,15 och 9 rep. Bättre än inget. Jag har bestämt mig för att nu börja träna igen så smått. Gått har jag gjort hela tiden sedan jag gav kroppen en chans till återhämtning då jag fick vetskap om min järnbrist. Zumba började jag med för 3 v sedan, ett pass i veckan. Nu ska jag kolla om jag även orkar med 1 pass styrke i veckan. Jag känner mig mer pigg och stärkt med styrke som träning. Zumban släpper loss endorfiner och jag blir glad. Styrke gör mig stark mentalt också. So maybe baby var detta pass starten på ökad träning. Kanske. Men inte helt säkert.

Inga kommentarer: