2013-02-03

Skridskotant

När jag var 12 år åkte jag skridskor för sista gången. Jag har verkligen ingen bra relation m skridskoåkning. Det enda jag kommer ihåg är att det var kallt och tråkigt och att jag alltid fick ont i fötterna efter fem minuter. Sedan dess har jag inte haft ngn speciell längtan efter att åka skridskor. Men nu har alla i familjen skridskor utom jag. Vilket blir lite trist i längden. För alla. Så idag hyrde jag ett par när vi var på Lida. Ett par långfärdsskridskor. Herregud vad obehagligt det var. Men efter en timmes vinglande tyckte jag att det varit ganska roligt! Så idag stod jag (nåja vinglade) på ett par skridskor för första ggn på 26 år. Undrens tid är inte förbi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Långfärdsskridskor är jättemysigt! Man kommer ju hur långt som helst:) Ska åka fredag-lördag. Köpte billigast sorten till Mats i julklapp. Jag åker alltid med stavar. Skön rytm och bra stöd./A