2013-02-20

Nämen hörrni??!! Gick ni på den lätta?

Så där ser de flesta inlägg ut på Facebook. Så här ser verkligheten ut. Iaf hos oss. Kaos. Barnen bråkar om vem som ska ha i socker, vem som ska knäcka äggen, vem som ska röra, vem som ska smula jästen. Sedan bryter ngn ihop under de 30 min det tar för degen att jäsa. Samtidigt har jag drabbats av dåligt samvete och måste ringa min mamma SAMTIDIGT som jag kokar pastan t köttfärssåsen. Sedan börjar bråket igen om vem som ska rulla bullarna först. Efter det ytterliggare ett bryt. Sedan bråk igen om vem som ska ägga sina bullar först. Efter det ett bryt till. Sedan middag och kors i hela jävla taket INGET tjafs! De äter upp och sedan är det dags att fixa det sista m semlorna. Flyter på smärtfritt. Sedan äta dem och sedan är jag ett vrak och barnen lite lätt trötta. Nu 10 min riktigt mys i soffan. Och sedan lite gråt igen innan sängen. Då har jag tvätt att hänga och ett kök att städa. Så visst är det fint att hänga och göra saker m barnen. Men det är inte så jävla mysigt. Fint absolut. Men inte mysigt.

1 kommentar:

Sus sa...

Hahahaha! Den krassa sanningen..