2013-02-06

Att bli dissad av syrran

Mitt hår är statiskt. Varje morgon ligger det fint, men efter en halv dag är det som om jag gnuggat en ballong mot det. Eftersom jag har noll koll på smink, girly stuff, hårgrejer, nagelgrejer osv så frågade jag syrran. (Som typ aldrig går ut utan smink. Gör hon det vet man att ngt är tokigt.) Hon sa att man kan spraya spraybalsam på det så ska det sköta sig. Varpå jag blir jätteglad och konstaterar att jag har sånt hemma. Till Inti som har långt hår och hatar att bli borstad. Då får jag en sådan där överlägsen tjejblick.

-Jo det kan du ju ha, men jag brukar ju gå på SALONG och köpa min spraybalsam.

Jag är ingen snobb what so ever. Intis barnbalsamspray fungerar, så varför då gå på SALONG och köpa???? Men den blicken. Och den dissen. Aouch syrran. Fast å andra sidan tyckte jag den mest var rolig. Och fetdissade SALONGbalsamspray.

4 kommentarer:

Sus sa...

fniss..ja..men SALONGENS balsam KAN vara bättre, men funkar Intis så what the heck.

Z sa...

För mig är valet mellan inget eller barnspray. Salongspray finns inte ens på listan. Jag köper hårskum från frisör.Det är så långt min gräns räcker.

Bina sa...

Nåväl. Vem har flest grå hår av oss? Den med salongsprodukter eller den utan - he, he, he ; )

Z sa...

Vi får väl se när det här året är slut. Fö älskar jag mina grå hårstrån. Jag gillar dem. De är jag liksom!