2013-01-06

Nöjd m två barn

Just nu vill jag sortera allt känner jag. Kanske en ny start på det nya året. Jag vill få ordning på barnens teckningar, skolpapper, ta bort urväxta kläder, sortera bort leksaker de inte leker med. Nu. Jag vill göra det nu. Jag vill inte jobba imorgon. Jag vill sortera. Köpa lådor och pärmar. Göra det jag varit alldeles för trött för att göra tidigare. Idag hade jag tänkt mig börja. Idag fick vi kompisar på besök. De hade med sig sin lilla 10- månaders. Det å andra sidan fick mig att inse exakt hur lycklig jag är och nöjd med mina "stora" barn. Charmtrollet lät inte en enda grej ligga som var 50-60 cm över golvet. Så idag var inte dagen jag startade sortera. Men imorgon? Eller kanske nästa helg... Men jag är på gång. Det är jag. Vi kastade iaf ut julen idag. Granens korta liv hos oss var dock ett sorgligt kapitel. Den började så vacker. Som en saga. Och slutade sorgligt. Så naket. Så torrt. Och brunt.

2 kommentarer:

Sus sa...

Det var en dyster gran.

Och främmandet tror jag minsann att jag känner till =)

Anonym sa...

Gulligt!/A