2012-11-03

Opp och ner ner och opp grisen gal i granens topp

Fram och tillbaka Huddinge-Gävle över dagen. Hämtat hem ungarna igen. En veckas vila är över. Nu är det slut på lugnet. Nu är våra ögonstenar hemma igen! Men jäklar vad okul det var att köra hem. Dimma så det knappt gick att se 20 m framför bilen mellan Dragon Gate och månkarbo. Upp var det också dimmigt, men då var det iaf novemberljust... Så var min dag. För en av mina bästa jobbkollegor var dagen en annan. Hon fick sitt första barn i morse. En vacker liten pojke. Han kom till världen ungefär samtidigt som jag hällde upp flingor till filen och slog på Ring så spelar vi. Samma stad, samma väder, samma samtid. Men helt olika dag. Hon var med om det mest fantastiska man kan vara med om som människa. Att få se det mirakel som funnits inom en och varit en del av en själv i nästan ett år. Att få möta sitt barn för första gången. För henne och hennes familj började en helt ny del av livet idag. För mig var det en helt vanlig dag. Lite dimmigare än vanligt bara. Det är så fascinerande att hela tiden händer saker i andra människors liv utan att jag tänker på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant! Fint skrivet!
/K