2012-09-15

Åka tåg

Inti och jag är på väg hem till byn. Vi åker tåg. Snabbtåg. Inti har åkt tåg två ggn förut. Innan vi kom iväg pratade han och sprang omkring så jag blev helt matt av det. Det var kläder som skulle packas, levlar som hade klarats, godis som skulle ätas när var och hur. ALLT skulle avhandlas i samma hastighet som en stormvind. Inget för litet, inget för stort. Nu sitter vi här på tåget. Äntligen. Vi har läst lite LasseMaja, fixat luftitjämning i öronen, visat biljetter och pratar lite m konduktören, kollat ut genom fönstret och nu spelar han lite på paddan. Vilar med andra ord. Jag förstår det. Men det är underbart att bara ta en unge och åka iväg med. Bara han och jag. Borde göra så oftare.

1 kommentar:

Sus sa...

Ja, jag försöker ibland få ner ett (stort) barn i taget. Så kan man koncentrera sig på just henne då.

Och skämma bort lite extra på stan..