2012-08-26

En dröm

Jag har en dröm att ngn gång få ett växthus. Samtidigt är jag realist och vet inte riktigt om jag skulle hinna med det som jag skulle vilja om jag skulle köpa ett. Min moster har ett. Och om jag någongång skulle köpa ett växthus skulle jag vilja att det ser ut som hennes. Kanske får jag vänta till jag är pensionär. I det växthuset finns inte ett enda ogräs. Däremot massor av tomater, gurkor, paprikor, basilika, vindruvor, ett litet fågelägg i ett bo, små tomtar och basilika. Bla. Så välskött. När jag ser det tänker jag att jag aldrig skulle ha det lika fint. Men jag önskar verkligen att jag kunde ha det så. Överallt. Men jag är mitt i livet med två små energitroll. Det går inte. Då drunknar jag. Men när jag blir pensionär. Då jävlar.

2 kommentarer:

Hökis sa...

Jag förstår dig, jag vill också ha ett sånt växthus. Det är lyx. Men det får bli sen...

Anonym sa...

Det är min dröm med. Men som du säger, det blir nog senare i livet./ K