2012-06-29

Äntligen

Det är bara stora vinster med att ta morgonpromenader. Skogen är morgonfuktig dofterna är så starka att de tillochmed tränger in i min snoriga näsa. Bitvis luktar det jordkällare, bitvis mossa, bitvis som i fjällen. Det enda som hörs är lövens darr från morgonvinden och fåglarnas välkomnande av en ny dag. Ljuset som tränger in mellan granarna är mjukt och nyvaket vackert. Skogen ger mig energi. Att dessutom innan klockan slagit 08 ha plockat kantareller till lunchmackan är bara ett plus. Vetskapen och känslan av att jag har fått egentid gör att jag kommer orka hela dagen. Att få en och en halv timme utan tjat eller bara känslan av att inte kunna göra vad jag vill. Att få välja skogen. Just idag är jag stark. Just idag känner jag livet sprudla. Just idag känner jag att semestern har fångat in mig på precis det sätt jag vill att den ska göra.

Inga kommentarer: