2012-05-12

Läxor

Inti har med över 14 sidor matte som ska göras samt 6 sidor skrivläxa och två sidor läsläxa över helgen. Jag blir matt bara av att skriva det. Läxläsning här är ingen lek. Varje tillfälle är en plåga. På riktigt. Efteråt om vi lyckats göra en eller två sidor känns det som om jag blivit överkörd av en lastbil. På riktigt. Sådan strid att öppna böckerna. Och sådan strid att göra läxan. Tårar, ilska, frustration. Varje gång. Så bara tanken på all läxläsning denna helg gör att jag blir helt slut. Helt utmattad. Nu har vi gjort 3.5 sidor matte. Då blir det glass. Sedan har vi bara eoner sidor kvar. Dessutom är jag ensam m barnen i helgen. Mannen jobbar. Och det regnar. Stackars lilla mig.

3 kommentarer:

Kicki sa...

Oj, vad mycket läxor. Ja, stackars lilla dig och stackars lilla Inti :-(.

Sus sa...

Men för i hela helvetet!!

Jag kokar! Vad har han för lärare?!?!?!?!?!

Anonym sa...

Ja det är lika synd om honom minst. Han har hamnat efter det är därför han har läxorna. Men det finns ingen chans i helvete att vi ska hinna klart dem i helgen. Jag måste nog snacka m hans lärare om detta. Det förstör i stort sett hela helgen för oss. /z