2012-05-22

Dessa tisdagar

Ni vet. Tisdagar. Kolla av jobben, göra bilder, vänta på fotomötet. Äta tacobuffe, åka på jobb, hämta på dagis. Men så finns det tisdagar som inte alls är tacotisdagar. Som idag. Idag var det festfrisyr, festkläder, smink, höga klackar och mingel. För exakt 5 månader sedan hade en sådan här dag varit en omöjlighet för mig. För exakt 5 månader sedan var jag på ett julbord med ett stort kompisgäng på 20 pers. Pga min utmattning kände jag av den lunchen i en vecka efter genom magkatarr, huvudvärk och illamående. Jag minns efteråt att jag var som ett slakt. Jag hade aldrig överlevt eller klarat av att vara i samma rum som så många människor som jag klarade av idag. Ljuden, och alla rörelser hade varit för mkt. Jag hade varit ett slakt i flera veckor efter. Men nu, visst är jag trött, visst har jag blåsor på tårna efter skorna. Men jag är så mkt friskare än vad jag var då. Nu har jag pratat, skrattat, gråtit en skvätt och står fortfarande på benen. Fan vad jag är bra som klarade mig genom och har kommit tillbaka efter min utmattningssjukskrivning! Revansch!

4 kommentarer:

Sus sa...

Ja tänk va =)

Sus sa...

Och nu då du uppdaterat måste jag tillägga att det är fantastiskt!

Så skönt för dig.

Johanna sa...

Grymt jobbat! Du är bra du! :)

Kicki sa...

Underbart!!! Och det är bra att minnas det som varit, så man inte hamnar där igen :)