2012-05-31

Stående längd

Mitt jobb är sponsor åt 100årsdagen av OS 1912. Därför har vi en intern tävling i stående längdhopp. Jag är 1,58 ochenhalv cm. Igår hoppade jag i mina typ converse och hamnade på 1.40 i första hoppet. Och fick jätteont i hälarna. Idag satte jag på mig mina gympadojjor och drog i väg ett hopp på 1,82 cm. Är nöjd med tanke på att jag är en tvärhand hög. Men usch vad många som får skador i denna tävling. Hälar som ömmar, tummar som stukas, axlar som får smällar... Undras om det verkligen var tanken. Längst har Calle hoppat. 2,42. Sjukt långt. Av tjejerna har en lång brutta på sälj hoppat 1,98. Har inte en chans på det. Hon är väl typ 1,80 lång så jag tycker det är fusk. Hennes ben är lika långa som hela jag typ. Imorgon ska jag och L köra ett nytt pass och hoppas att vi klarar lite längre än idag. Och att vi inte skadar oss.

1 kommentar:

Kicki sa...

Haha!!!! Vad kul! Vill testa!!!
Men du är ju lite i underläge ;-). L med antar jag ;-)