2012-03-19

Så lika men så olika

I helgen var jag hos min vän Å. Vi har känt varandra sedan vi var 6 år och gick på lekis. Vi gillar båda Days of our Lives. Vi kommer från samma uppväxt. Från samma by. Vi tycker lika, tänker lika. har samma värderingar. Skillnaden är att jag har barn och hon inte. Hon sa att hon inte städat på ett tag. att det fanns ett rum som gud hade glömt. För mig är det likamed KAOS. I hennes rum som Gud tydligen glömt innebar det en klädställning med kavajer och en madrass som stod ihoprullad i ett hörn. Och när hon har helgledigt kan hon sova hur länge hon vill vilket innebar till 11, då jag väckte henne. Äta frukost vid TV :n, fortsätta dagen framför TV:n med smågodis, slumra till lite på eftermiddagen, åka in till stan och shoppa lite... Vi är så lika, men har så vitt skiljda liv. Jag älskade att bara slappa med henne i helgen. men jag kände verkligen att jag har ett annat liv i kroppen. En annan vardag. Men det var oerhört skönt att få en pause i den vardagen för att bara hänga med min bästis!

1 kommentar:

Sus sa...

Det där livet får du snart igen!

Vi har det. Även då tonåringarna är här =)