2012-01-12

75%

Idag har jag gått upp i tid lite till. Bara sjukskriven 25%. Jag jobbar alltså nu mer än jag är sjukskriven. Idag gjorde jag ett eget jobb och lämnade det efter ngn timme. Allt kändes nästan som vanligt. Jag är på rätt väg. Nu gäller det bara att låta det ta tid i fortsättningen också. Att inte helt plötsligt springa iväg. Och tro att jag är helt frisk bara för jag orkar lite mer. Det är det svåra. Att inte ta ut mig. Att utmana mig själv i att INTE börja springa för fort. Att inte utmana mig själv i att tävla mot mig själv i tider. Tänk att det ska vara så svårt att leva.

6 kommentarer:

Hökis sa...

På rätt väg, härligt!

Bina sa...

Fast om jag har fattat grejen så är det väl inte stressen i sig som gör att folk bränner ut sig och går in i väggar och allt utan snarare att tiden för återhämtning inte finns? Om tiden för återhämtning finns så kan man väl snabba på rätt mycket och tävla rätt mycket har jag förstått. Så sa i alla fall vår företagshälsomänniska på vårt senaste APT.

Anonym sa...

Bina:Det ä just det. Att ge sig själv tid till återhämtning. För oss har det rullat på i ett rasande tempo utan minta lilla luck aför återhämtning och unde lång tid dessutom. Gäller att företaget ger oss möjlighet att få andas en kvart mellan jobben och att vi själva ser till att ta den kvarten (eller vad det nu behövs).
Bra jobbat Anna! Bra att du påminner dig själv hela tiden att inte bara köra på som tidigare. Det här måste ligga i bakhuvudet på oss l ä n g e.
/K

Bina sa...

Fast jag förväntar mig INTE att min arbetsgivare ska ge mig tid för återhämtning på jobbet. Det ser jag till att fixa efter jobbet; genom att vara med kidsen och skratta och busa och ordningspolisa mig med dem, genom att krama Sportfiskaren, genom att sy och pärla, genom att sjunga i kören, genom att baka, genom att kolla tv och lyssna på radio.

När jag är på jobbet tar jag korta mikropauser på några minuter, men däremellan är det fullt ös medvetslös från det att jag stämplar in till dess att jag stämplar ut.

Anonym sa...

Bina: vad arg du låter. Förväntar mig inte heller det. Handlar om ett större systemet som vi har. Nog om det. Höll vara med dig om att återhämtning är viktig. / k

Anonym sa...

Systemfel skulle set stå/k