2011-12-07

När det kändes lite bättre fick jag ännu en insikt

Min läkare ringde. Han hade ngt nytt underlag att kolla hur sjuk jag är till försäkringskassan. Jag låg hela tiden på den sjukare delen av skalan. Det gör mig ledsen för jag känner mig bättre. Samtidigt som jag inser hur dålig jag var. Och att det inte bara är på en grej jag ser om jag är frisk eller inte. Det är så många bitar som gör att jag är frisk eller inte. Sömn, ilska, irritation, kondition, koncentration, ljus/ljud/intryckkänslighet. Jag har en bit kvar. Bara att gå igenom testet i fem minuter m honom på telefon gjorde att jag fick spänning i huvudet. Kämpa Zoila. Kämpa.

2 kommentarer:

Bina sa...

Kämpa är bra, men kämpa lagom mkt, inte så mkt att du inte lyssnar på kroppen...inte sådär att du nästan springer en mara upp och ned för en trapp eller backe eller ngt annat tokigt (bildligt talat alltså!). KRAM!

Z sa...

Jag kämpar lagom mycket. Idag har jag tex bara vilat. Sovit och läst bok. Inte ens gått en promenad. Det enda jag gjort är att klä granen med barnen. Så jag kämpar, men bara så mycket jag orkar.