2011-11-16

Ödmjukheten åkte ner i toaletten

Läkaren tycker att jag trots min hemska upplevelse igår ska börja jobba. Eftersom jag inte skrivit om det på bloggen kan det väl sammanfattas så här: Gick till jobbet för att få vara med på den första inspirationskursen på 9(NIO)år. Kom till jobbet. Blev illamående, fick huvudvärk, ont i magen och fick frossa. Jupp. Inte redo.
Idag gick jag till läkaren. Han tyckte jag var redo. Tydligen är det vanligt att reagera när man kommer tillbaka till sitt jobb som jag gjorde. Så imorgon börjar jag. På 25%. Babysteps. Det känns bra. Tror jag. Jag litar inte så mycket på mig själv längre så det är trial and error som gäller. Jag hoppas att känslan jag hade på västerbron i förrgår var sann och att det bara var en reaktion av nervositet på att folk stirrade på mig och frågade hur jag mår. Att det ska gå bättre. Idag sitter jag och äter lussebullar och dricker julmust och firar att detta är min sista dag på heltidssjusrkivningen. Eller så dränker jag min oro av samma anledning. Det är lite svårt att veta. Gott är det iallafall.

Inga kommentarer: