2011-09-11

Gårdfarihandlare...

Dessa saker har jag köpt under den senaste veckan. Totalt onödiga grejer, men som jag lurats på. Eller lurats och lurats. Mer känt mig tvingad att köpa för jag är en sådan mjukis. Tidningen kostade typ 40 spänn. Men det är en grannkille som springer omkring varje söndag och försöker kränga dem. Jag har inte sett någon som köpt ngt av honom. Så idag kände jag mig tvingad. Han är ju ändå så himla driven! Och ljuset. I veckan kom en liten svarthårig kille och plingade på. "Hej jag heter XXXX och spelar i glamrockbandet Lips. Vi ska åka på turné och förösker samla ihop pengar till en turnébuss." Han hade mig vid glamrockband. Vem kan motstå en svarthårig liten kille från ett glamrockband??? Hoppas de kommer ihåg mig när de slår igenom... Och så bullarna. Fem små tjejer också från granskapet kommer och plingar på. "Hej, vi säljer bullar för att samla ihop pengar till barnen som svälter på Afrikas Horn." Jamenvafaaaaaaaaaaaan! Jag vill inte ha ngr bullar, men inte kan jag ju säga nej till så små(8-åringar)barn som säljer bullar för en sådan fin sak???! Så det blev bullar också. Så om ni vill kränga saker är det bara att komma förbi. Jag går på i stort sett vad som helst.







Varje söndag kommer en grannkille och säljer Aftonbladet. I tre veckor har vii tackat nej. Men idag. Icke.
Och ljuset. 80 spänn för ett svart helt vanligt ljus...
Och vem kan motstå att köpa hembakade bullar?


Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

Hökis sa...

Mysigt.

Hökis sa...

Hahaha... Jag missade texten, såg bara
bilderna, tänkte att du/ ni skulle varva ner
med tända ljus, tidning och bullar.... Tji fick jag
Hahaha.

Anonym sa...

Så där är jag oxå. Har hopplöst svårt att säga nej till barnen. Snart dags för jultidningar och jag kommer definitivt handla ;o)
K