2011-09-09

Nu ska jag provocera lite

Alltså jag dricker (nästan)aldrig vin på fredagarna eller bara så där. De enda gångerna jag gör det har varit när vi haft semester med andra(A)på Gotland. Då har jag surplat både vin, rosévin och champange till matlagningen. Men annars. Jag fattar liksom inte poängen med det. Att bara dricka ngr glas för att....vad? För att slappna av? För att det är gott? Nej hörrni. Helt meningslöst. Jag vet att många tycker detta kan vara ganska provocerande. Men varför dricker alla rosé hit och dit hela sommrarna och vin på fredagarna? Jag fattar verkligen inte grejen. Nä. Ska jag dricka så ska det festas big tajm. Ut och stuffa eller så. Annars får det oftast vara.

6 kommentarer:

Ting sa...

Varför är det meningslöst att ta ett glas vin om man tycker det är gott?

Kattis sa...

Men du kanske inte gillar vin Z?
Eller så kopplar du bara ihop det med att festa och bli full?
Vilket som, så är det nog lönlöst att förklara "grejen" för dig. ;-)
Men jag tycker att det är gott och unnar mig det till helg och semester.

Anonym sa...

Jag blir inte provocerad fast du hänger ut mig som en person med dålig(?) omdöme ;)

Jag tar ett glas för att jag vill. Precis som jag äter godis om jag vill. Eller går till Rom om jag vill. Annars struntar jag blankt i det. I går ville jag ha ett glas rött, men sa sen i soffan till M att jag kanske inte var så sugen när det kom till kritan, eftersom det tog ca 3 timmar att dricka ett glas. Men - varje klunk var god.

/ A, med sviktande omdöme?! Men du var baske mig inte sen att tacka JA. Å sen undrar jag kanske det viktigaste, NÄR ska det festas big time? Call me!

Z sa...

Först av allt. Jag gillar inte vin speciellt mycket. Ett mustigt vin till en god blodig biff är däremot jättegott det förhöjer maten! Men. Jag har funderat på det över natten och tror nog att det är som godis. Några(ganska många)tycker det är gott att bara dricka för att det är helg. För att unna sig. Och jag känner bara att det är onödigt. Lika onödigt som smågodis. För mig bidrar(godis) det till känslan: Otroligt gott , men otroligt onödigt. Det ger mig inget mer än en flyktig brakänsla. Den längre känslan är "varför då, det är ju BARA onyttigt. Förstör det mesta faktiskt. Veckans träning, konditionen och är en dålig vana" Så därför skiter jag i det. Förutom när jag är med dig A. För då är det faktiskt hemskt trevligt. Socialt på ett helt annat sätt än att bara göra det varje helg. Det blir liksom mer speciellt om jag gör det en fem dagar varja år... :-D Och dessutom med just dig A!
Och jag har under en ganska lång tid tänkt på en rejäl tjejfest A. Och då lovar jag två saker: 1)Du är definitivt inbjuden 2)jag kommer inte dricka vin.

Anonym sa...

Yeay!!! En självlysande drink ska du få!!! :D /A

Sus sa...

Jag älskar vin, dricker det ofta och har inga planer på att sluta =D Helst i samband med en god middag och det måste vara ur glas jag tycker om att dricka ur.

Men det verkar meningslöst att dricka det om man inte ens tycker att det är gott.

Jag dricker aldrig starksprit eftersom det är typ det vidrigaste som finns.