2011-09-19

Det här med att svettas

Min man svettas enkelt. Han svettas på hela kroppen. På knäna. På smalbenet. U name it. Jag har alltid tyckt det varit lite underligt. Jag svettas nästan aldrig. Jag kan köra ett hårt styrkepass, ingen svett. Ut och gå en snabb promenad, ingen svett.  Till jag började Zumba levde jag i den villfarelsen. Efter ett Zumbapass luktar mina kläder nästan(NÄSTAN)lika illa som Mannens kläder när han tränat. Och är nästan(NÄSTAN)lika svettiga som Mannens när han tränat. Så vid 35(fyller intre 36 förens om 12 dagar)års ålder har jag insett att jag kan svettas.
Visst är det skönt med insikter i livet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag upptäckte att jag kunde svettas när jag började med spinning för ett 10-tal år sedan. Fast jag svettas aldrig om huvudet som vissa gör så det rinner aldrig svett i ögonen på mig och det är rätt bra faktiskt.

Sus sa...

Jag svettas enorma mängder. Jag gillar det. Då jag har träningskläder på mig.

Annars hatar jag det.

Z sa...

Jag är tveksam till svettningar. Vad gör det för nytta. Egentligen.