2011-08-07

Vad vill han egentligen?

Första veckan: jag stortrivs. Vi gör grejer med de andra familjerna och barnen. Mannen tycker vi har ett alltför högt tempo.
Andra veckan: vi gör lite saker pö om pö. Jag tycker vi inte är strukturerade. Alls. Mannen är jättenöjd. Jag tycker det är svårt att inte göra något när barnen är med. De blir snabbt osams om det blir ett vakuum.
Tredje veckan: (den som kommer) Barnen åker hem till mormor och morfar. Vi stannar kvar. Mannen börjar bli orolig för "att vi inte ska göra något." jag vill inte göra något, nu när jag bara har mig själv att tänka på. Inga barn som skrifter på mig så fort jag går på toan. Gå och läsa. Det är det jag vill göra. Och sova. Men helt plötsligt duger det inte för mannen att ta det lugnt längre. Hur ska han ha de egentligen???
Published with Blogger-droid v1.7.4

6 kommentarer:

Sus sa...

Ni ska läsa, lata och ligga.

Så klart.

Hökis sa...

Gör som Sus säger. Hon är klok hon.

Anonym sa...

Instämmer med sus jag med. Passa på att dofta järnet när ni har chansen varvat med sköna promenader!
/ k

Anonym sa...

Softa*
/k

Anonym sa...

Huvudet på spiken! Känner igen mig, och tycker att du så klart ska softa nästa vecka. När annars?

Bina sa...

Eftersom han vill hitta på kan han väl skriva en hitta-på-lista för er som du kan kolla på när den är klar och det ni tycker verkar skoj båda gör ni, det andra skippar ni eller gör var för sig.