2011-08-17

Ibland landar man hårt

Efter tre underbara veckor på Gotland med och utan barn men hemmifrån. Långt långt bort från alla vardagens bekymmer. Och så helt plötsligt hemma. Och om bara ngr dagar börjar eländet igen. Jag älskar mitt jobb och mina kollegor, tro inte ngt annat. Men det här med att hämta och lämna och laga mat och städa, tvätta, matsäckar och gud och hans jävla moster känns inte bra. Det var så skönt med att vara borta så länge. Allt vardagligt blir lite lättare konstigt nog när jag inte är hemma. Ny miljö, utflykter, nya kompisar hela tiden, både för barnen och oss. Men detta. Mörker. Allt som behöver (helst) göras innan måndag kväver mig långsamt. Hojjar som ska besiktigas på andra sidan Sverige, träningar, promenader, inskolning, luncher, middagar frukostar, tvätt, uppackning, retiga barn. H-J-Ä-L-P fucking HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!

1 kommentar:

Sus sa...

Semestern ska inte tillbringas på hemmaplan. Aldrig. Same same då ju.