2011-07-21

När man har lite fel

Det började med att jag läste i Expressen att Trollbäcken skulle ligga i Haninge Kommun. Vilket det inte gör. Det ligger i Tyresö Kommun. Satt och störde mig på att de inte kan ta reda på var saker ligger om de ska skriva det.
Mannen frågade mig då om jag visste hur många kommuner som finns i Stockholms län. Jag svarade 31. Fel. 26 var rätt.
Då fick jag tvångstanken att jag MÅSTE kunna vilka kommuner som finns. Jag jobbar ju i de flesta av dem! Så jag tog ett worddokument och skrev ner de kommuner jag kom på. Jag kom på 20 stycken. Sedan var jag helt blank i huvudet. Så då var jag ju TVUNGEN att googla fram vilka det är.
Jag missade Solna, Sundbyberg(hur jag kunde missa dem är ett mysterium!!!???), Sigtuna, Upplands Bro, Österåker och Nynäshamn.
Kan ni alla kommuner i Stockholm?
Och framför allt, känner ni att ni MÅSTE skriva ner dem?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, verkligen inte på båda frågorna men Mats kan alla som bodde på Marstrand med namn och adress under åren 88-93. Jag vet. Hur fan kan jag ens skriva det här. Det är ju sjukt - att han kan det. Och att jag skriver det. /A

Anna sa...

Hade också bommat Upplands Bro, det tycker jag är förlåtligt.
USA's stater och Sveriges landskap måste jag skriva ner ibland för att veta att jag minns dem.
Men vill du ha en riktig utmaning så lär dig Sveriges församlingar!

Z sa...

A: Jag saknar ord. Jag skrattar så tårarna sprutar!!!!!!!! Helt fantastisk kunskap din man bär på!!! Nu vet jag vad vi ska prata om på Gotland vid tråkiga stunder.
Anna: Sveriges församlingar... de ska jag ta vi gånger jag har ont i magen och inte kan sova.

Z sa...

Anna: Välkommen hit föresten!!! :-D

EHVM sa...

Jag testar ur huvudet...

Huddinge
Haninge
Botkyrka
Södertälje
Nykvarn
Tyresö
Stockholm
Nacka
Värmdö
Lidingö
Solna
Sundbyberg
Järfälla
Nynäshamn
Upplands-Bro
Sollentuna
Bromma
Ekerö
Danderyd
Täby
Vallentuna
Vaxholm
Sigtuna
Österåker
Upplands-Väsby

Anonym sa...

Så får man ju inte glömma MITT I FARSTA - FLAGGSKEPPET!

Sus sa...

Men herregud! Ni är ju galna =)!!!
Jag nöjer mig med Ockelbo Kommun.

Men det ligger inte i sthlm iofs..