2011-06-10

Sommarbokstips

Jag har ett måstetips vad gäller sommarläsning om ni som jag gillar spänningsromaner(deckare).
Arne Dahls nya Viskleken. A-gruppen upphörde att existera men nu har en ny specialgrupp bildats i Europol, OPcop. Såklart är det Paul Hjelm som leder gruppen med från A-gruppen finns Jorge, Lena, Arto och Sara, utöver dem så är det ett gäng nya poliser från olika europeiska länder. Och historien är invecklad, spännande och jävligt spännande. Sa jag spännande? Jag sträckläste boken på tydligen närmare 500 sidor i bokform s(som e-bok har den 398 sidor)på 2,5 dagar. Gillar man A-gruppen eller lite intelligenta deckare som är väl skrivna så är Viskleken ett måste i sommar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Instämmer! Men det går inte att sluta läsa så listan för sommarläsning behöver fyllas på. Jag rekommenderar Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann. Ingen deckare men lite rolig! Mer böcker tack!!!
/ k