2011-06-27

Mitt minne är fan NOLL

Den 17 maj bokade jag och M via telefonkontakt från Gävle resan till årets sommarsemester på Gotland. Så vi skulle hamna på samma färja. Eftersom de ska sova över hos oss natten innan. Jag orkade inte gå och hämta bankdosan så jag klickade i betala inom 14 dagar. 14 dagar tänkte jag. Lätt som en plätt. Lååååååång tid.
Förra veckan började jag rensa i min mailbox. Inför semestern. Och vad hittar jag? Jo en obetald bokning. Och en avbokad Gotlandsbiljett... Perfekt. Otroligt smutt! Precis vad jag behövde. Så jag har inte VÅGAT gå in på bokningssidan. För tänk om det inte fanns ngr biljetter kvar på den tiden? SUCK. Idag hade jag bestämt mig för var en bra dag för att orka. Klickade i resan och blundade. Och det fanns platser kvar!!!! Lyxstolar eller kupé. Dubbelt så dyrt som de andra biljetterna. Jippie. Men nu är vi iallafall på samma båt. Trots mitt sepeminne. Och det här med att välja är jag en sopa på. Efter en halvtimmes vånda gav jag upp. Schrillen fick välja åt mig. Det blev lyxstol. Nu ska jag boka och BETALA returbiljetten också...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså... det var inte bra att det blev så här men det var en himla tur att ni kom med. Det hade inte blivit full panik om ni hade tagit en annan färja men det hade inte varit lika kul. Eftersom ni lyxar så ska jag också det. I år ska vi inte springa benen av oss efter träskor, nej nu ska vi leta Skunk Funkklänning och även Holebrooktröja :)/A

Z sa...

eh... ni kan kanske komma på fredag så vi kan gå två dagar på stan?? Eller så tar vi reda på var affärerna är och lägger upp en geografisk strategi i år. det tror jag vi tjänar på...

Anonym sa...

:) Eller så skiter vi i shoppingen å umgås!

Malin sa...

Tack för påminnelsen! Ska genast betala mina biljetter. Annars hade jag nog glömt...

Bina sa...

Åh, tur det inte hade hänt skrockfulla mig. Jag hade definitivt övertolkat det där och fått det till att Universum försökte hindra mig och familjen att åka till Gotland för att en hemsk tragedi skulle drabba oss där och således stannat hemma.