2011-06-08

Men va faan?!

Tjej ligger ner på trottoaren, spyr. Hon har en kompis bredvid sig. Två tjejer går förbi spyorna med typ 2 cm marginal och ser mycket bekymmrade ut över huruvida de kommer få spy på skorna eller inte. MEN frågar inte hur tjejen mår eller om de behöver hjälp.
Alltså hur är man funtad då? Självklart frågade vi (jag o mina lunchpolare) om vi kunde hjälpa till. Det kunde vi. Men varför har det blivit att folk reagerar(eller inte reagerar snarare) som de där tjejerna som gick förbi??? Detta var nu vid lunch, inte mörkt eller mysko utan mitt på dagen. Och de bryr sig bara om sina dojjor. Jävla medmänniskor det finns hörrni.

5 kommentarer:

Sus sa...

Studenter..?

Z sa...

nej, en tjej som nyss lämnat blod...

Martina sa...

O my, kan det gå så när man lämnar blod?? Jag som också var i blodbussen idag.. Läskigt!

Bina sa...

Full förståelse för "gå-förbi-människorna"! Det var ju ändå någon som kräktes! Det är ju superäckligt! Och fanns det en hoper andra människor runtomkring så...

Z sa...

en hoper är väl synd att säga. hennes kompis stöd där o såg chockad ut. det var först när vi kom hon började agera, typ ringa 112. seriöst Syrran hoppas jag att du dessutom som utbildad syrra hjälper till oavsett om ngn spyr eller är typ avsvimmad...