2011-05-20

Å så analyserar vi Liggalåten

En kompis till mig(A)skrev att hennes son undrade vad låten handlade om och att hon då bytt kanal. Att A inte kunde försvara en låt som bara handlar om att få ligga. Jag skrev då:
men A, den handlar ju om viktiga saker. inte bara om att få ligga. det handlar om att man ska vara som man är inte behöva spela sweet home alabama, säga att skor är fina eller leka mamma pappa barn. det lönar sig inte i längden. du hör. vilka analyser jag hunnit med. men så har jag lyssnat ngr gånger också...
Idag hörde jag Eric Amarillo I Nanne i P4 själv berätta om låten 1 minut in i klippet bekräftar han min analys! Jag är så smart. Men det visste ni väl redan..?

5 kommentarer:

annannadesign sa...

Om man lyssnar på versen (och struntar i refrängen om man inte klarar av den) så är den ganska fin. Om att inte göra om sig och sådär. Jag gillar också låten:)

Z sa...

Verry good! :-D

Anonym sa...

Å det är nu man känner sig dum för att man inte hunnit lyssna utan att man ser hur barnen stannar upp, frågar och man inte vet svaret och tar den enkla vägen ut. Snark! Får vi fortfarande komma till Gotland? ;) /B (under pseudonym)

Z sa...

kära A,B eller vilken bokstav det nu är... ;-) jag ser verkligen fram mot att vara med er på Gotland! bara vi spelar Liggalåten! ;-)

Anonym sa...

Det låter galet toppenbra. Jag lutar mig tillbaka när du förklarar låten för sonen också ;) :D