2011-04-16

att promenera på memory lane

Ikväll tog jag min Parispromenad genom byn i skogen där jag är uppväxt. Jag gick genom hela min uppväxt på 45 minuter. Förbi kyrkan där jag är döpt, konfirmerad och vigd, fortsatte förbi huset där jag svepte en kvarting på 30 minuter när jag var 16 år, förbi huset där en kompis hade en lägenhet som jag spydde upp kvartingen i, förbi kiosken där vi bara hängde på kvällarna, förbi bruket där pappa jobbade i 52 år, förbi Pettas hus där jag drack alkohol första gången(petta bör fortfarande där, han köpte det av sin pappa), min bästa väns föräldrars hus, ålderdomhemmet där morfar bodde innan han dog, fotbollsplanen där jag bröt handen, stället där jag hittade jättesvampen, förskolan, skolan, kyrkogården där mormor, morfar, farmor och farfar ligger. Det är allt detta som gjort mig till den jag är idag. Jag känner mig så nära allt detta, men ändå så långt ifrån.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: