2011-03-29

Skrattar först som skrattar sist

När jag kom till Inti och skulle hämta honom kliade han sig i huvudet. Keiru kliade sig i huvudet imorse. Börja ana oråd. Kollade i håret. Och såklart. Hittade tre stora jävla löss som kravlade omkring. SUCK. In i bilen, till dagis. In på dagis, kollade Keirus hår. Fullt med gnätter. KUL. Not. In i bilen till apoteket. Hem. In i badrummet och avlusning och luskammning i nästan två timmar. In med alla barnens sängkläder i tvättmaskinen. Keiru sov hos oss i natt, ut med alla våra sängkläder. Mat ja. Just det. Blodsockernivån på noll. Funderar på pizza, men gör varma mackor. Äta. In med kläder och mössor till tvättrummet på kö att tvättas. Bädda barnens sängar. Lägger barnen. Dukar undan. Hoppas jag inte fått löss. Ler inte längre så himla mycket. Är trött som ett slakt(som mannen säger). Nästa tisdag ska jag göra om avlusningsproceduren. Ser verkligen fram mot det. Då ska jag köpa pizza på väg hem innan avlusningen. Så. Hur har eran dag efter jobbet varit?

7 kommentarer:

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg sa...

Det har varit rätt kasst här också, men inte lika illa som hos dig. En promenad på max 20 minuter blev en busstur hit och dit på 2 timmar för att hitta ett ställe som hade min medicin. Tisdagar är dagen som gud glömde.

Sus sa...

Fikat med min fina mammalediga kollega och softat i soffan.

Törs man ens skriva det?

Hökis sa...

Lagat mat, sprungit, ätit, nattat barn
och kollar nu på tv.
Lite bättre känsla än din.
Framåt, uppåt nu Z
/ZZ

Z sa...

Imorgon är en annan dag! En lusfri(hoppas jag)en!

Chrissan sa...

Jag har sovit halva dagen och tyckt syn dom mig själv då jag mår kasst.
Men nu tycker jag mer synd om dig!

Bina sa...

Alldeles för kort! Överväger att hitta något annat övernattningsställe torsdag-fredag för huvudlöss vill jag i-n-t-e ha! Återkommer med besked under morgondagen.

n sa...

Huvudlöss går bort men inte andra?