2011-02-18

Jag har drillat dem bra. Det har jag

När jag förbereder middagen(hamburgare) lyssnar jag på 107,5 (ni vet Stockholms enda dansgolv...) för att få lite energi. Sänker när det börjar bli dags för att käka. När barnen kommer in i köket spelas Mikrofonkåt m September.
Inti traskar fram och höjer så att rutorna skallrar.

Keiru 3 år: Jag siktar mot toppen så långt jag kan nååååååååååå.... Jag är mikrofånfån, jag är mikrofånfån!
Inti: Men hon sjunger inte Mikrofånfån. (Här lyssnar jag med extra intresserade öron...) Hon sjunger "Jag är mikrofonkån"!

Ja. Ytterliggare ett tag till har vi undvikit ordet KÅT. Det är bara en tidsfråga. Får skylla mig själv antar jag. Men jag har drillat dem bra. Visst då?

2 kommentarer:

Hökis sa...

En kollegas dofternas sjungit den i skolan.
Mikrofonkompis heter det då :)

Hökis sa...

Dotter ska det va såklart :0)