2011-02-12

Charlies Unge


Idag var jag och Inti på teater. Jag beställde biljetten för ngn vecka sedan och har sett fram mot denna dag sedan dess.

Vi tog pendeln till centralen och bytte sedan till tuben till St:Eriksplan. Där gick vi på ett fick och satt i ett fönster kikade på folk, slog lite info om världens befolkningsmängd på google och pratade om lite ditten och datten samtidigt som vi åt vår mazarin och beskvi. Vi satt där nästan i en timme och bara tog det lugnt. Sedan gick vi på Pantomimteaterns Charlies Unge(Chaplins The kid). De är den första teatern i världen som fått satt upp den. Jag såg den i jobbet för två veckor sedan och kände genast att jag måste ta med mig Inti.

Den är helt fantastiskt bra! Både SVD, DN , Aftonbladet har skrivit om den och den har fått finfina recensioner. När vi kom ut sa Inti att han ville se den igen och att föreställningen var för kort. Mycket bra betyg. Så om ni vill göra ngt mysigt med era barn(fr 6 år) GÅ PÅ CHARLIES UNGE!!! Så så... In och köp biljetter!

När vi kom hem byggde vill lego och nu ska jag twittra #mel21011!

Inga kommentarer: