2011-01-10

Killfest och tjejfest

Mannen och hans kompisar brukar göra saker tillsammans med jämna mellanrum. De åker till fjällen och alperna(dessa träffar är fyra dagar borta från hemmet) samt har ett hederligt lantisfylleslag per år. Bara killar. Sedan träffas de ju annars också med oss tjejer med. Men de har ensamhelger. Jag har inga sådana helger. Även om mannen tycker att mina 2(TVÅ) karaokekvällar varit i närheten av att vara borta i 8 dagar sammanlagt med killkompisar... Men tänkte det är kanske dags nu. När jag ändå håller på att bli girly. Nu är det dags för en av dessa manliga träffar snart. Vill ni höra hur det presenterades?

Mannen: Jo du älskling, jag tänkte att du kunde väl ta och träffa A och M och Bina när jag träffar J, M och J? Det vore väl trevligt att få bara träffas ni?

Jojo. Med snöre.

Jag: Jo det vore det. Ska du ta barnen då?
Mannen: Ehe, nej. Du tar med dem till byn norr om dalälven så tar mamma hand om dem om du vill träffa A och M själv.
Jag: Så grejen är att ni ska få vara här och festa järnet(sist kom mannen upp en gång dagen efter. Och det var inte för att säga hej till mig och barnen som varit borta.)och jag ska ta hand om barnen tillsammans med de andra tjejerna?
Mannen: Ja det får ni ju göra som ni vill. Men barnen får ju jätteroligt med er!

Tack för erbjudandet Mannen. Men jag tror jag träffar tjejerna en annan gång. Här nere. Och har en riktig utgång. Och då kan du få ta med dig barnen till byn norr om dalälven och ha det så roligt med dina kompisar och deras barn! Och tack för idén om en riktigt tjejrövarfest! ;-D

9 kommentarer:

Sus sa...

Kolla in Ting och min blogg! Exakt vad du behöver..=)

Ting sa...

Du ska med på bloggkryssning.
Det hör jag det!

Z sa...

Vad söta ni är! Som knoll och tott! :-D
Säger ni det så! :-D

Anonym sa...

Måste jag börja blogga nu?? / A

Anonym sa...

Vi ska inte glömma att M satt fastbunden i löplina när han var liten medan hunden sprang fritt. Man vet inte vad som händer om grabbarna har hand om barnen ;D
/A

Z sa...

Hahahahahahahaha!!! Jag tycker du kan få följa med ändå!

Sus sa...

Klart A ska med!

Ting sa...

Knull och Tutt?

Z sa...

Sus: Sagt!
Ting: Om ni föredrar det så gärna för mig!