2011-01-13

Hopplösa föräldrar


Vi har under hösten fått hem flera papper om att vi när vi släpper av våra barn i skolan INTE får parkera i den lilla "rondellen" för då kan inte skolbussarna komma fram och släppa av ungarna och om de inte kommer fram får de släppa dem tidigare och de får då kryssa mellan bilar och riskerar således bli påkörda. Och sena till skolan. Jag fattar verkligen inte vad som är problemet med att förstå det. Om det inte är ens egna ungars liv man riskerar genom att parkera som en pappskalle så är det ju andras. Men nej. Folk envisas ändå med att parkera mitt framför bussarna. Jävla idioter! Barnen får gå mellan alla bilar och föräldrar som är irriterade på att bussarna i sin tur blockerar deras väg när de måste stanna fel. Så här såg det ut imorse vilket gjorde att jag kom för sent till jobbet för bussarna kom inte fram och jag som snäll ställt mig längre bort kom inte fram för bussarna var i vägen. Jag blev sen till dagis och sedan sen till pendeln och då sen till jobbet. Puckoföräldrar.

1 kommentar:

annannadesign sa...

Undrar om det finns någon skola där det inte ser ut sådär?! Varje dag är det någon av mina kollegor som svär över alla idioter till föräldrar som står ÖVERALLT där de inte ska vara - i går var en kollega 20 minuter sen till första lektionen trots att han var på jobbet i god tid... Därför är jag alltid på jobbet en halvtimma innan det drar igång (tack vare att maken lämnar;) - mitt morgonhumör (hmmm) skulle inte må bra av parkeringsdisaster!