2010-12-16

Så nära ett mirakel jag kan komma. Tror jag.

Idag var jag med om något mycket märkligt. Inte ett mirakel, men en mycket konstig sammanträffande.
Imorse vaknade jag 05.20 av att jag hostade. Kunde inte somna om. Gick ner till soffan. Låg och tänkte tusen tankar. Tänkte att det kanske var dags att börja leta. Leta efter mina bioföräldrar igen.
Där börjar denna dag egentligen.
Jag är ju adopterad från Ecuador. Efter 20 minuter på jobbet blev jag haffade och kastad ut på ett panikjobb i Rinkeby. Väl där ville ingen av de få själar som är ute i snöstormen prata med oss. Efter en stund hittade vi en port som inte gått igen tack vare en snödriva. Vi gick in, ringde på måfå på dörrar, ingen hemma eller ingen öppnade. Ingen ville prata med oss. Efter ngr våningar öppnades en dörr och kvinnan var perfekt för våra frågor. Kvinnan kom från latinamerika. När vi skulle gå frågade min kollega var de kom från. Ecuador.

Jag: Jaha, jag med.
Kvinnan: Jaha, vardå ifrån?
Jag: Ambato.
Kvinnan: Men vi med!
Jag: Men det är ju otroligt! Men jag har bara varit där en gång. Jag kom till Sverige när jag var två månader.
Kvinnan: Adopterad.... Jag känner en kvinna som skötte adoptioner i Ambato. Dina P.
Jag: Men det är helt otroligt!!! Det är hon som skött vår adoption!
Kvinnan: Min syster adopterade två barn via henne och jag var med i en kvinnlig grupp som hade kontakt med henne för adoptioner.

Efter det hade en overklighetskänsla infunnit sig hos mig. Här står jag en kall vinterdag i en hall i Rinkeby och har träffat någon som känner den kvinnan som hade hand om min adoption för 35 år sedan. I ett land på andra sidan jorden. Helt sjukt! Helt galet!
Naturligtvis visade det sig att den sista gången de varit i Ambato var när jag och min man varit där. Otroligt. Så nu har den här kvinnan fått mitt Ecuadorianska namn, mitt födelsedatum och min adress här.
Vem vet detta kanske var starten på något stort. En kall vinterdag i Rinkeby.
Det trodde jag inte när jag vaknade imorse. Livet är otroligt ibland!

25 kommentarer:

Sus sa...

Nu sitter jag med gåshud över hela kroppen! Det är ju helt fantastiskt!

Z sa...

Jag vet! Det är HELT sjukt!!!!!!!!!!!!

Ting sa...

Grymt!

Laila sa...

Allt har tydligen en mening. Men ibland kan man ju verkligen tycka att det är för otroligt för att sant. Det gör jag, men håller alla tummar för dig. ♥ :-)

Anonym sa...

Härligt, spännande, nervöst och förhoppningsfullt! Hoppas, hoppas!

/ Anette

Lotta sa...

Åh, så häftigt!!

Katarina sa...

Helt otroligt vad som kan hända. Jag håller tummarna. Ha det bra.

Kramar Katarina

Fru Gårman sa...

Vad häftigt!

Susjos sa...

Tittar in och säger hej! Vilken fantastisk dag du varit med om!!!

Hökis sa...

Wow, vilken dag!
Fantastiskt vad världen är liten ibland.

Chrissan sa...

Ryser av din berättelse.
Heelt amazing!

Anonym sa...

Å jag ler. Ler stort.
Livet är så mycket mer.
Varmt och innerligt LYCKA TILL!!

Happy sa...

Vad roligt.
Livet hjälper till och leder oss på vägen ibland :-)

Maria sa...

Oj! Vilken grej! Mycket spännande fortsättning :)

Helene sa...

Åh vilken grej liksom. Häftigt, overkligt och väldigt spännade. Det finns en mening med allt som händer.

Anonym sa...

Wow! Vad häftigt, konstigt, overkligt, ja allt!
Det kqnske är dags nu. På riktigt att börja gräva lite :-)
Kram kram vännen :-)

Kiki

Cecilia sa...

Helt otroligt.
Änglarna är med dig.
Hoppas för din skull.
Kärlekskram

Dehäreja sa...

Det var nästan lite läskigt att läsa... Kunde din dag ha blivit bättre? Det tror jag inte!
En dag att verkligen minnas och fundera på...

Lycka Till kära du!

Johanna sa...

Jag ryser! Önskar dig allt, allt gott och håller tummarna. Stenhårt.

monicas frizon sa...

Vilken lycka, önskar dig lycka till. Har ju börjat helt fantastiskt :)

Anonym sa...

Det finns en mening...

Nica sa...

Denna fantastiska synkronicitet! Åh - hittade hit via Sus, och tackar för det. Vilken storya - vilket ögonblick det måste ha varit för dig.
Jag följer med spänning fortsättningen!!

Malin sa...

Otroligt spännande Anna. Måste kännas helt overkligt? Håller tummarna för att hon hittar något. Kram!

Ullis sa...

Jag blir helt överväldigad för din skull, tårarna tränger på. Vilken upplevelse! Hoppas det leder vidare till mera. Kram!

Z sa...

Alla ni är helt underbart snälla! Som blir glada för mig!