2010-12-15

Julefrid. Eller nåt.

Se sådan julefrid som råder hemma hos mig. Nu när alla sover vill säga. För att klä den förbenade granen var ingen julefrid heller. Jag laddade med lite glögg och en lussebulle samt 21 bra (?) jullåtar på Spotify. Ja just det två barn var med också. Det började ganska dåligt. Inti som ville klä granen började kolla på Bolibompa och tappade snart intresset. Keiru slocknade på soffan när jag släpade in granen. Sedan artade det sig. De hjälpte båda till fint med att hänga grejer på ett koncentrerat ställe som jag sedan diskret pytsade ut till andra grenar än de tre som de valt. Sedan så fanns det ju bara en tomte till granen. Inte bra. Så då började de slåss och gråta. Och jag fick höja rösten. Sedan jagade de varandra och hotade varandra för den där tomtens skull. Och sedan hotade jag med att Inti inte fick sätta i toppstjärnan om han inte skärpte sig. Då gick det bättre. Sedan när allt nästan var klart tappade de intresset och drog upp varenda pinal ut jullådan, tomtar, dukar, ljusstakar och fan och hans moster. Sedan försökte de placera ut det där de tyckte det passade. Även sånt jag inte tycker passar någon annastans än i kartongen. Ja. Och sedan var mamman trött. Keiru släpade omkring på en stor hög med glitter på sig och Inti kastade ner tomtar för trappen. Så julen är här i våra mörka länder kom låt oss ta varandras händer, för julen är här.

Och den enda jullåten Inti kunde var Last christmans för den sjunger Crazy Frog....

Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

Sus sa...

Haha =) Ja fy tusan. Det blir aldrig som man tänkt sig! Men det blir alltid som man tror.

Z sa...

Men det var precis som det är!!!!
Sagt Sus!