2010-12-21

Nää nu har jag ju semester

Mannen åkte och tränade. Barnen sover och jag tänkte att nu måste jag banne mig göra juletiketter. Men tänk det behöver jag inte. För jag har semester! Jag har julledigt! Då måste jag inte göra ett skit. Efter två hårda, tuffa dagar på jobbet(eller ja, två dagar på jobbet iallafall)är jag trött. Så istället för att måste göra, släkte jag ner i vardagsrummet, fixade mig en STOR kopp glögg, satte på datorn och i högtalarna spelas nu julmusik från Vinyl 107.
För nu har jag ledigt. Imorgon är en annan dag, en dag då jag verkligen MÅSTE ut bland alla andra för att handla klappar. Men idag tänker jag sitta i soffan, surfa, kolla tv och dricka glögg. Så de så. Har inte ens gått 12000 steg idag heller. Men det skiter jag faktiskt i.

2 kommentarer:

Sus sa...

Bra. Slappa. DET är julen för mig!

Z sa...

Jag önskar att det vore det för mig. Kanske i år kan det vara annorlunda...