2010-11-26

Det som göms in snö måste letas upp

Okej. Det är sådana tillfällen som idag(-7 grader och typ 20 cm snö)som jag ångrar att jag inte tog in skurhinken, skurtrasan och skururvridningsgrejen INNAN snön kom. Det må säga lite om mig kanske. Typ att jag är en lat jävel ibland. Och att jag kanske inte skurar golven flera gånger i veckan... Men det var lite trist att:

1) Få gå och sparka omkring i snön ungefär där jag trodde hinken och urvridningsgrejen var
2) Få med halva gräsmattan och höstlöv in som satt fast på hinken
3) Få tina allt och avsnöa allt genom att spola varmt vatten på grejerna...

Men sköter man inte sina husfrussysslor som man ska så ska man väl straffas på ngt sätt...

1 kommentar:

Bina sa...

Men hur mycket snö har ni egentligen?! Här är inget gömt i snö som är högre än tre pannkakor.