2010-11-02

akuten

Jag är på jobbet, ska hem och vabba om 1 timme. Svärfar ringer. Keirus falska krupp har blivit värre. Han har mycket svårt och jobbigt att andas. Jag släpper allt, tar en taxi hem. För svärfar är inte jollun. Han ringer inte om det inte är något. Taxi hem, in och hämta Keiru, vidare till akuten. Keiru har mycket svårt med andningen och är helt slapp och matt. 2 timmar och adrenalin inhalerad, alvedonproppad, beta predproppad, väldigt fint bemött senare är vi på väg hem. Nu spelar Inti och Keiru tv-spel tillsammans och det är nästan som han inte är sjuk. Gud vad jag är glad för att jag bor i Sverige och betalar skatt och sedan kan få igen det när jag behöver! Tack barnakuten på Huddinge!
Published with Blogger-droid v1.6.2

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy sjutton vad otäckt. Och tack och lov att det gick bra och att ni fick sån bra hjälp. Det är alltid så otäckt när dom inte kan andas. Har varit orolig på mitt hörn. Kanske märkts lite.
STOR KRAM till er!
/K

Martina sa...

Vi har också varit på barnakuten på Huddinge och fått jättebra hjälp en gång, det är finemang där tycker jag!

Sus sa...

Men usch! Skönt att ni fick hjälp. Stackars liten..

Bina sa...

Skatt är bra! Utan skatt hade jag inget jobb.