2010-10-31

min man tycker jag är som buzz lightyear

Ibland undrar jag om mannen är nyss fyllda 6 eller 36 år. Han är nämligen ingen jag styr över direkt. Så när jag så till honom idag att vi bara måste röja i vardagsrummet fick han ett litet spel och härmade mig i ungefär 10 minuter när han gick där och plockade. " hej jag heter z och är en tjattant. Städa städa städa städa!! Gud vad trakigt!" Så lät det. Sedan råkade jag säga ätt barnen önskar sig en talande buzz lightyear. Som kunde säga 19 olika meningar. Och det visade sig vara öppet mål... " som durå, tjatar också bara 19 olika meningar: ni ska vi städa, nu ska vi tvätta, nu måste vi dammsuga!!!" Sen tyckte han att han var så rolig ätt han skrattade jättelänge åt sig själv. Och nu går han runt och kallar mig buzz. kul. Men städat blev det.
Published with Blogger-droid v1.6.2

5 kommentarer:

Sus sa...

Alltså vann du =)
Näbbgäddan kanske borde leka med de andra barnen ;-)
(Och visst var vi i alby!)

Anette sa...

Blev det aldrig någon dålig stämning? Jag har ju en tendens att surna ur när vissa saker hamnar för mycket i mtit knä - typ städa, tvätta, byta sängkläder osv. Beundrar ditt sätt att alltid vara glad.

Z sa...

Efter 15 år så vet jag att det inte hjälper mig att bli superarg. Iallafall inte varje gång... och när han sa att jag är som buzz skrattade jag lika mycket som mannen. Men städat blev det som sagt..... Och när vi var och shopade ropade mannen " men titta där är ju du! " och pekade på buzz. Jätteroligt. Han är rolig mannen min.

Petra sa...

Hejsan! Hittade in här via "nästa blogg". Kul läsning! Kom på ett annat superroligt skämt om Buzz! Men det är en så lång historia så den får jag låta bli att dra. Men jag fick ett gapskratt *2 nu iaf. TACK och GOD NATT

Z sa...

Hej Petra! Välkommen hit! :-D