2010-10-25

Jag blir så jävla arg!

Nu är jag rejält arg. Varje vecka skickar Intis lärare ett veckobrev till oss föräldrar via mail där vi får reda på saker som har hänt eller ska hända i skolan. Igår fick vi ett nytt veckobrev. I det brevet var det ngr särskrivningar. Varpå en av föräldrarna i maillistan nästan omgående svarar ALLA på maillistan med en mycket arrogant ton på mailet och raddar upp alla särskrivningar och även ger ett exempel ("En brun hårig sjuk sköterska är inte samma sak som en brunhårig sjuksköterska.") på hur mycket syftningsfel det kan bli med särskrivningar. Föräldern menar även att läraren har ett dåligt språk då denne särskriver och använder lite många utropstecken. Och ja visst. Det kan vara irriterande med särskrivningar, men att ORKA lägga energi på det. Man fattar ju ändå vad som menas i veckobrevet. J-la besserwisser tänkte jag och mannen igår. Och ja visst, läraren är ju lärare. Men till en bunt ungar som knappt kan stava eller ens orda än. Idag kom det ett nytt mail från lärarna. En förklaring. Att den som skrev veckobrevet har dyslexi. Och jag blev så jävla arg! Och hoppas att den där stupida föräldern verkligen känner sig så dum som han var med det där brevet. Och hoppas att han aldrig mer kommer skriva dumma elaka mail utan att tänka sig för innan han klickar iväg dem. Men det är väl att hoppas för mycket.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bara ryser (bokstavligt) av motvilja mot den där personen. Så småsint, petigt och i slutändan så grymt. Jag hoppas han SKÄMS!!!

/K

Sus sa...

Jag är den som ansvarar för veckobrevet på mitt jobb. En gång skickade jag ut erbjudande om att de som ville fick svinflunsasprutan. En förälder skrev då till alla om nackdelen med denna spruta och föreslog en massa hockuspockusmedeciner istället.

En annan mamma trodde att det var jag som skrivit det...
Och mailade ut till alla att jag var en dålig förebild som lärare och att jag borde skämmas m.m.

Hon fick skicka ut en dementi dagen efter.

Nu kör jag med hemlig kopia så ingen ser varandras mailadress.

Z sa...

Men hörni, visst är vissa människor hemskt konstiga...? Tänk om alla vore lika bra som oss! Vad världen skulle vara bra då! ;-)

Johanna sa...

Jag blir så less... blir så TRÖTT på dessa människor som letar fel och gärna påpekar det för ALLA... Känner så med den här läraren som jobbat en hel vecka, skrivit ihop ett veckobrev (trots sina svårigheter) och sen ska förnedras inför alla föräldrar. Sånt här kan knäcka en människa!

Du Z, låt läraren få veta (och känna) att du (och jag gissar att ni är fler) inte tycker som "besserwisserföräldern" - fast jag misstänker att du redan har gjort det! :-)

Z sa...

Johanna: har låtit lärarna och föräldern förstå vad jag tycker. Även andra föräldrar har stått upp upp för lärarna.

Johanna sa...

Z: skönt att höra! :-)