2010-09-16

Saker jag tänker på 04.53

04.53. Mannen kommer in och småropar om det är okej att han tar bilen. På en millisekund är jag klarvaken och hjärnan går på högvarv.
"Hmm... Om inte vi har bilen kan vi inte åka till skolan, då måste vi gå eller cykla. Och det spöregnar, det är därför Mannen måste ta bilen istället för hojen. Kan Inti åka med grannfrun lite längre bort kanske? Vi skulle ha fixat ett busskort till honom! Taxi då? Då måste det vara en taxi med barnstolar. Svårt att få. Sen måste den vänta. Shit, var ska den stå och vänta. Då måste vi springa...Nej Z lugna ner dig. Tänk på ngt fint och lugnt. Jag tänker på Gotland när syrran och jag gungade ungarna vid Norderstrand. Hmmm.... Gotland. Hur många sängar fanns det till nästa år. Ska vi vara där i två veckor eller räcker en? Vilka kommer dit då? Kanske kan man ta med egna madrasser så fler får plats? Barnen kanske kan dela rum?"

04.53 är det inte så bra att tänka så mycket att hjärnan brinner upp.... Det kommer säkert straffa sig ikväll och imorgon.

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Jösses, de där tankarna på natten är inte att leka med. Själv har jag haft nattliga rättegångar då jag legat och räknat på hur mycket mer MAnnen sovit än mig (eftersom han aldrig ammat)... Sånt brinner hjärnan lätt upp på... Hoppas morgonen funkade fint... Kram