2010-09-20

Såja. Nu har jag brytit ihop hela dagen. Nu går jag vidare.

Nu har jag gått en lång snabb promenad och rensat huvudet. 100 000 poströster kvar. Enligt en kompis behöver alliansen bara 7400 röster för egen majoritet. Det borde ju finnas 7400 av de där 100tusen. Annars hoppas jag miljöpartiet är bra förhandlare så kanske Maria Wetterstrand kan få jobbet som vice statsminister....
Hur som. Idag börjar Svenska NewYork-fruar på trean och om typ 12 veckor är det julafton. Julkort och glöggfestkort ska göras. Innan det ska jag visst fylla 35 år. Och fira att jag fått möjligheten att växa upp i detta fantastiska land i 35 år. Nästa söndag börjar Desperate Housewives igen.
Vad jag vill säga är att jag vet ju att livet kommer fortsätta som om nästan inget konstigt hänt. Men jag vet att jag kommer kämpa ännu hårdare för att mina barn ska få en bra uppväxt och ha med sig en naturlig empati för andra människor och en stor förståelse för andra religioner men även vara otroligt stolta för att de är svenskar. Precis som jag är.

3 kommentarer:

Martina sa...

Jag har också peppat upp med med tanken på New-yorkfruarna. Frågan är vad aktualitetsprogramsintresserade mannen tycker om detta...

Sus sa...

Ett par gifte sig just i Ullared. Alltså I varuhuset.

Jag glömde deppen för en stund.

Johanna sa...

Jag har också gått runt med en klump i magen och deppat idag. MEN det har varit så fantastiskt att se hur många som tar avstånd mot främlingsfientlighet och rasism! Vi är många! Och vi gillar olika!