2010-09-30

Eget ansvar

Inti fick ett eget busskort till skolbussen i tisdags förra veckan. Sedan åkte han resten av veckan och gillade det. Han är ju stor så liksom. I helgen tappade han busskortet. Suck. Så det var ju bara att fixa nytt. Jag tyckte det var skitjobbigt att fråga efter ett nytt. Inti vägrade göra det för han skämdes. Igår fick vi det nya kortet. Nu har jag gjort en säkerhetsanordning på det så han inte ska lyckas tappa bort det igen.... Dessutom hade han ett nytt cykellås i måndags med lås och nyckel. När mannen skulle hämta honom hade han tappat bort nycklen. Suck. Så de fick klippa låset med vaktis tång. Suck. Hur fick jag en så slarvig unge????(Säger mamman som lade mobilen PÅ bilen och åkte iväg.) För visst faller äpplet långt från päronträdet....?

2 kommentarer:

Bina sa...

Det glädjer mig att din stora kille liknar min stora kille - då är det alltså inte jag som är slarvig och har överfört en slarvgen, utan DU!!! Ha, ha, ha!

Anonym sa...

Jag tror det är någon annan som är kvar i ecuador! Låt oss skylla på någon frånvarande..../z