2010-09-04

Att äta stjärt

I tänkte prova att smaka kräfta idag. Tills jag sa att det mesta köttet sitter på stjärten.
I: Jag äter inte stjärtar.

Sedan när vi väl satt där med kräftorna sa jag att han i allafall borde prova. Prova all mat lite liksom. I tänkte kanske tanken att prova att äta lite kräftstjärt. Tills jag förklarade för honom att man måste ta bort bajssträngen innan man äter dem och visade hur. Då var det nej.
I: Jag äter inte bajs.
Jag: Men det är inte bajs. Jag tar ju bort bajset.
I: Nej. Jag äter inte stjärtar med bajs på.

Så var det med det. Och när jag tänker efter. Vad är det för jävla konstig tradition vi har. Att sitta och suga på små krälochdyng-djurs kroppar och äta upp deras stjärtar...? Egentligen....

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag håller helt med honom. Har exakt samma känsla. Det är faktiskt skitäckligt när man tänker efter. Kladdigt och pilligt också. Nä, ge mig brödet och pajen så är jag nöjd... :)

Z sa...

Jag ska nog få honom att ändra sig!!!