2010-08-29

Var det ett klipp eller otroligt dumt?


En dag i början av sommaren ringde någon som ville sälja tvättmedel. Hon hade fått mitt namn och nummer av Syrran. Tack Syrran. Just den dagen var jag trött så jag sa ja. Dealen var att jag fick(köpa)tvättmedel som räcker i 18 månader. Just den dagen tyckte jag det lät bra. Att slippa tänka på tvättmedel i ettochetthalvt år. Nu är det ju bara att tvättmedel som ska räcka i ettochetthalvt år är ju en ganska stor mängd tvättmedel. Så istället för att bara då och då(när jag tvättar var 3e vecka) tänka på tvättmedel tänker jag på det varenda dag. För förpackningen är så megastor att den bara är i vägen hela tiden. Så var köpet smart eller inte så smart? Jag skulle inte rekommendera det till någon annan. Så jag antar att det inte är smart. Alls. Tack Syrran för du tipsade om mig.

6 kommentarer:

Bina sa...

Äh, lyssna här, vår stora hink står i garaget och så går jag och fyller på en big-pack-burk lite då och då när det behövs. Kan ni inte ha stora hinken i förrådet? Det är hur som helst sååååååå najs att inte behöva köpa tvättmedel. Och rent blir det.

Varsågod förresten ; )

Z sa...

Skulle aldrig ORKA lalla ut till boden för att hämta tvättmedlet. Den får stå där den står och vara ivägen....

Anette sa...

Nu råkar ju jag ha fått samma fördelaktiga erbjudande. Det luktar gott och ja allt var frid och fröjd tills... det jag anade, med pulvertvättmedel. Jag tvättade min nya klänning som jag hade på Gotland. En vit och svart halterneck med blommor på. Happ, när den kom ut var allt det svarta uppluggat och upplevdes som om det tvättats 20 ggr och faktiskt bara blivit tvättat en gång. :(

Anonym sa...

Jag har kört med tvättex i många år nu och det är bara fördelar. Sköljmedlet är dock inte så bra men det använder vi inte heller så mycket av.

Du har gjort en bra deal :-)

/ Henna

Simona sa...

Jag trodde det var messmör...

Z sa...

Anette: Gör pulvertvättmedel det???? Och jag trodde du skickade tillbaka det...?
Simona: DET hade verkligen varit ett nedköp! Välkommen hit föresten!