2010-08-16

Triathlon är som en förlossning?

Mannen körde ju Triathlon på Lidingö igår. När vi gick till bilen frågade jag honom vad det bästa var med hans första triathlonlopp. (Det sämsta hade jag redan hört; jobbigt, kramp i benen, ont överallt, huvudvärk)

Mannen: Det bästa var att det ändå var så kort. Jag han bara tänka "Varför gör jag det här????!" 200 gånger. När jag sprang Marathon tänkte jag "Varför gör jag det här???" 1000 gånger.

Men jag antar att det är som med förlossningar. Man glömmer snabbt det onda för på kvällen igår efter att en hel dag efter loppet sett ut som en blek blek trött trött liten ajande människa satt han framför datorn och letade upp flera Triathlon i närområdet samt anmälde sig till terränglöpningsloppet Tjurruset. Och idag sa han att det går ett triathlonlopp i Åkersberga på lördag. Jag tror det är mindre farligt än cross så jag tror jag ska tycka det är roligt att han blev så biten iallafall. Tror. Men är inte helt säker.

1 kommentar:

Bina sa...

Triathlon verkar ju betydligt bättre!